Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentów
Zgodnie z art. 9b oraz z art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2017, poz. 1289 z późn. zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców (Dz. U. 2018, poz 646). Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Wymagane dokumenty do uzyskania wpisu:
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłata skarbowa:
- wpis do rejestru – 50,00 zł
- zmiana wpisu – 25,00 zł
- wydanie zaświadczenia o wykreśleniu wpisu - 17,00 zł
zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. 2018. poz. 1044 z późn. zm.)
Dodano do BIP dnia: 2014-03-06 13:03:25